abtzlen
zrund
in den
zkom
welche
dDis⸗
enicht
nmen /
yerhelt
gienst /
hls.
den / da
Won
Gottes
an wird
yann se⸗
as aͤus⸗
lent em⸗
aͤss das
nichtsz
ttiret / tc.
n widel
Herrte
det al
Von dem Reich Gottes in vns. 23
det an diesem Orth von seiner selbst als deß Messiæe
Zukunfft antworts weise auff die Frag der Phari⸗
ser / Wann kompt das Reich Gottes? Wann
wirds doch einmahl geschehen / daß der Messias
tommen vnnd vns von der Roͤmer Joch erloͤsen
wirdeꝛ Hierauff sagt er diese Wort / vnd gibt zu ver⸗
stehen / daß sie grosse Narren seyen / in dem sie das
—ã
zrosser weltlicher Hoheit / Burgerlicher Pomp vnd
dergleichen Irrdischem Gepraͤng:Ach nein / will er
agen / die Meynung habs durchauß nicht / son dern
ein Reich sey ein Geistliches Reich / das gar auff ein
andere Weise / nemblich Armuth / Leyden vnd
zleichen werde von jhm vollbracht werden: Also de
man jhn (den Messiam) nicht werde mit Fingern
eigen / als einen grossen Weltlichen Monarchen /
zie oder da / Sondern rielmehr durch deß Heiligen
Beistes hohe Erleuchtung vnnd Gnade inwendig
m Hertzen werde ergreiffen vnd sehen koͤnnen. Ja
wann sie es nur verstehen koͤnten oder wolten / so be⸗
hoͤrssen sie deß Fragens gar nicht. Das Reich
GOttes ist schon allbereit da / nemblich in
mir / vnd mit mir. Der Messias ist schon inwen⸗
dĩg in Euch (AAde α) das ist / mitten vnter
XEVV
öndtet.
Das geben alle Vmbstaͤndte deß gantzen
Textes. Was benimbt aber dieses dem aͤusserli⸗
d ꝓHelligen Gottesdienst deß Newen Testa⸗
ents⸗
II. Zu deme wie koͤnnen diese Wort deß Herren
B kiij eygent⸗