3:
BGsau—
err die⸗
je d7n⸗
waren
stuͤn⸗
s vnd
ß nicht
und der
cich wie
m Fall
scines
ind deß
itth.ih.
n wen⸗
nhoͤlli⸗
d / Hu⸗
en / daf
gehornẽ
woh⸗
Vnnd
in frey—
der B
nnd zu
Sacra⸗
d deren
ir nich
ond mi
uchdat
Weij
u
4
vom Mißbrauch deß Gottesdiensts. 25
wie allbereit erwiesen. Wie koͤnte sonst Petrus sagẽ:
Thut Busse vnnd lasset euch tauffen zur
Vergebung der Suͤnden / so wedit jhr
empfangen die Gaben deß heiligen Gei⸗
stes / ete. Act. v. 28. Warumbsetzet er die Tauffe /
die mit aͤnsserlichen Geberden geschicht / bey die Bus⸗
se / vnd erfordert sie neben vnnd bey der Buß / so das
Reich Gottes keinerley Weise solte kommen mit
observation der Satzungen deß Herrn / etc.
1V. Vber das so setzen wir vnsers Theils das
Hauptwesen deß Reichs Gottes nieht in diese aͤus⸗
serliche Geberden vnnd Ceremonien / sondern viel⸗
mehr in den verborgenen Menschen deß Hertzens / in
das Fundament einer frommen Seelen (wie 8. 2.
angedeutet) als dardurch fuͤr Gott die wahre Gleu⸗
bige von den Heuchlern vnterschieden werden / Im
Alten Testament nicht weniger als auch im Newen /
nach dem von Anfang der Welt das Reich Gottes
allzejt dergestalt inwendig in den Glaͤubigen gewe⸗
sen ist: Aber vnter dessen so seynd doch die Eusserli⸗
che Geberden (wann man ja das Wort dahin deu⸗
ten vnd brauchen will) nemlich die Predigt deß Ev⸗
angelij / das gemeine Gebet / die heilige Sacramen⸗
ta / c. Das ordintliche Haupt Mittel /
daß Gott der Heilige Geist / der einige Haupttroͤster
vnd Lehrer der Warheit jederzeit gebrauchet eben
dardurch das innwendige Reich GOttes in vns /
nemblich die wahre Gottseligkeit in vnsern Hertzen
zu pflantzen vnd zu vermehren / wie droben erwiesen.
Gleich wie im Gegentheil der alte Schalck Sata⸗
nas durch Geringschaͤtzung vnnd Ssaumuns
v die,