Vom Tuͤrcken.
zehenden / die oͤberkeyt sey ein racherin Gottes / das
ist / von Got geordnet vnd gepoten / der auch Gott
in der not hilff erzeygt.
Aber die rache ist den Christen verpoten / die nit
durch oͤberkeyt fuͤrgenummen wirt / auch nicht auß
hefelch der oͤberkeyi. Vnd wie die schrifft den Chri⸗
sten sonderliche vnd eintzele eygene rach verpeuͤt / al
so gepeuͤt sie rach der oͤberkeyt / vnd nennet die rach
so durch die oͤberkeyt geschicht / Gottes dienst / Ia
das best almůsen ist / mord mit dem schwert weren
wie Gott befolhen hat / wie Genesis am Neuͤnden
steet / Wer menschen blůt vergeusset / des blůt sol wi
der vergossen werden.
Es sagen auch etliche / man sol den glauben mit
dem schwert nicht vertedingen / Sonder wir sollen
leyden / wie Christus / wie die Aposteln ꝛc. Darauff
ist zů wissen das warist / das die / so mit regiren / sol⸗
len fuͤr sich ein yeder in sonderheyt leyden / vnd sich
nicht weren / wie sich Chustus nicht geweret hat /
Dañ er hat keyn weltliche oͤberkeit vnd regiment ge
habt noch haben woͤllen / wie er dañ Johannis am
fechsten sich von den Juden zu keynem kuͤnig nicht
wolt auffwerffen lassen.
Die oͤberkeyt aber sol die jren wider vnrechte ge⸗
walt schuͤtzen / Es werde solcher vnrechter gewalt
fuͤrgenumen vinbs glaubens / oder vmb anderer sa
chen willen.
Vnd dieweyrl die gewalt sol gůte werck eeren / vñ
die boͤsen straffen / zun Roͤmern am dreyzehenden /
Vnd in der ersten Petri am andern / sol sie auch de⸗
nen weren / die Goites dienst / guͤte Kands ordnung
Recht vñ gericht woͤllen wegnemen / Darumb man
schuidig ist / den Tuͤrcken zů weren / die nicht alleyn
bie Lender begeren zů verderben / weyb vnd kinder