[%] Similiter si Cristianus
alium Cristianum cuiquam Judeo
pro aliqua peccunia fideiussorem
zonstituerit ct idem Cristianus fi-
deiussorem eundem se dixerit ab-
solvisse, Judeus pro debitis suis
principalem debitorem, id est il-
lum, qui fideiussorem constituit,
orimitus coram judice inpugnabit.
Qui si sub juramento negaverit,
ipse Judeus nichilominus fide-
lussorem sibi constitutum pro
2adem etiam peccunia Inpug-
nabit; nec per juramentum prin-
cipalis ipse fideiussor debet ab
ipsius Judei inpugnationibus rele-
vari, sed Judeo satisfacere, dum
modo profitetur, se pro eadem
peccunia fideiussorio nomine
promisisse.
[z] Si vero Judeus peccuniam
zuam supra pignus modici valoris
at super fideiussorem accomoda-
verit et is, qui fideiussorem supra
pignus constituit, dicat, se fide-
\ussorem et pignus _integraliter
absolvisse, Judeus, si negaverit,
se de hoc juramento suo exXpur-
gabit, nisi de solutione sibi facta
per Cristianum unius Judei et
Cristiani testimonio convincatur.
[%] Si autem Judeus habet
pignus sibi a Cristiano obligatum
at Cristianus idem pignus se
AJixerit absolvisse, Judeus, si hoc
negaverit, peccuniam suam super
idem pignus non tamen ultra
valorem eiusdem pignoris, nisi
[%] Ist daz ein Cristen einem
Juden einen pürgen setzet umb
phening und daz der Cristen
sprichet, er hab sinen pürgen er-
löset, so hat der Jud den gewalt,
daz er umb di pfening ansprichet
den selpschol dez ersten. Enprist
im der mit dem rehten, danoch
sprichet er den pürgen wol an,
und müz im der antwürten, laugen
oder geben. Ist Gt, daz er dert
purchscheft niht gelaugen mach,
und sol dez selpschol ayt dem
Juden nihts niht schaden.
[/] Ist daz ein man einem
Juden pfant setzet und pürgen und
daz er hinnach sprichet, er hab
pürgen und pfant erlöst, laugent
dez der Jud, so sol er ez wereden
auf sinen püch, in überziug den
der Cristen mit Juden und mit
Cristen, als da vor gesprochen
ist, di zal und gewerschaft ge-
sehen haben.
[%] Ist daz ein Jude ein pfant
hat und daz der Cristen darumb
nit im ze crig wirt, eintweder
daz ez so vil iht st& oder so lang
iht gestanden sei, so sol der Jude
wereden auf sin pfant und awer
niht tiurre den daz pfant ist, im
a) Herübergeschrieben.