Objekt: Nürnberg im Mittelalter (3. Band)

4.4 
pignus nullo teste presente et 
si postea inter ipsos oritur con- 
tentio, ita quod Christianus a 
Judeo pro eodem negotio coram 
judice inpugnatur, ipse Judeus 
juramento suo in libro Moysi 
super pignus suum concessam 
ac debitam sibi peccuniam con- 
ärmabit, pro qua utique tunc 
peccunia Cristianus, si voluerit, 
debet redimere idem pignus. Si 
autem redimere noluerit, ad re- 
demptionem eiusdem pignoris 
ipse Cristianus a Judeo non po: 
‚erit coartarı. 
6) Si vero Judeus peceu- 
miam suam. Cristiano super fide- 
jussores accomodaverit nullis ipsi 
Judeo pignoribus assignatis, ipse 
Judeus Cristianum, cui fides ad- 
hibenda sit, et unum Judeum 
ad minus, si plures habere non 
‚aleat, in testes constituere non 
amittat; quorum scilicet testium 
dictis jJuramento ipsorum coram 
judice confirmatis, si inter 1psos 
in posterum contentio, fides est 
nn omnibus adhibenda. 
[c] Siautem Cristianus Judeum 
]uocumque modo coram judice 
traxerit in causam, Judeo negante 
et suam innocentiam pretendente, 
jurare debet in libro Moysi, se 
2asse innocentem, nisi Cristianus 
testimonio unius Cristiani et 
Tudei dicetum Judeum vincere 
ein pfant, da niht geziuge pai 
ist, und daz si darumbe mit 
einander ze crig werdent und 
daz der Jude den Cristen darumbe 
ansprichet vor geriht, so sol der 
Jude wehaben aufsinem pfande, 
waz es im st&, und sol ez dan 
der Christen darumbe lösen, ob 
er wil. Wil awer der Cristen dez 
pfandez niht lösen, so mag ın 
sein der Jude niht genöten, er 
hab im danne darzü gelobt. 
[6] Lihet awer ein Jud einem 
Cristen sein pfening auf pürgen 
Ään pfant, da sol der Jude zü 
nemen ze geziuge ein der we- 
nanten von der stat und einen 
erbern Juden, der also gesetzen 
sei, daz in nimant verwerfen 
müg, und den zwain sol man 
gelauben über di sach ob der 
Jud und der Christen hinnach 
mit einander ze crig würden 
und umbe diselben geziugschaft 
sol der Jud wereden auf sinem 
ȟch und der genant auf sinen 
ayvt sagen, den er gesworen hat. 
[1 Und umb swelh sach ein 
Cristen ein Juden ansprichet, dez 
der Jud laugent, da sol der 
Cristen dez Juden ayt umb nemen, 
ez en müg dan der Cristen hintz 
dem Juden pringen mit einem 
erwern Cristen und mit einem 
erwern Juden, als vor gesprochen
	        
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