72
‚Mythologiae Christianae sive Virtutum et vitiorum vitae humanae
imaginum Libri Tres“ zu Straßburg erscheinen, die Widmung ist
Jatiert: Vaihingae, I. Januari Anno 1619. Andreae war damals
Diakonus zu Vaihingen. Diese Mythologie, die sich über die mannig-
fachsten Dinge verbreitet, Sachen, Personen, Begriffe erläutert und
über deren Inhalt man eben durch den Ausdruck „Mythologia“ leicht
irregeführt werden könnte, enthält im „Apologorum Christianorum
Manipulus primus“ als Nummer 40 (S. 35) den Artikel „Saxo“, der
seiner Fassung nach so kennzeichnend ist für die Stellung, die
Andreae Hans Sachs gegenüber einnahm, daß er verdient, hier ganz
wiedergegeben zu werden. Er lautet:
„JOh. Saxo Noribergensis, qui Germanae Musae maritatus, pulcher-
rima prole patriam auxerat, cum solenni Memoriae festo templum
bonae famae ingredi vellet, a stipatore Paedagogo, obtusissimo
homine, aditu prohibitus est: Procul hinc, ajebat, procul este Germani.
Jaxo conjugis suae nobilissimae imperium allegabat, cujus nomine
et voluntate ipse adesset, alioquin in sSutrina permansurus. Cum
stolidus ille nihilominus perstaret, ad jurgia, ad injurias, denique
verbera ventum est. Exprobrabat Saxo homini rerum humanarum
ignorantiam, inventionum sterilitatem, elocutionis balbutiem, voca-
bulorum inanitatem, animi, ingenlique stuporem; et, pignore deposito,
in luctam, quovis vellet loco, quibus vellet armis, animose provo-
cabat. Intervenerunt forte altercationi Theodorus Zvingerus, Memoriae
Sancellarius, Johan. Fischardus, Germanicae Nationi a libellis, ac
Nicolaus Hermannus, religiosissimus Cantor, qui Saxonem, veterem
zongerronem, cum sordido homine litigare indignati, manu injecta
in atrium induxerunt; conversusque ad sequentes Fischardus: Hoc
agant, inquit, illa pecora, cum ad fores ipsa perpetuo condemnata
sint, quibus inventio et elocutio sciendi agendique vera atque bona
°ores reserarunt, bonae famae aditu arceant.“
In dieser mit dramatischer Lebhaftigkeit ausgestalteten Ein-
‚ührung Hans Sachsens in den Tempel des guten Rufes liegt die
erste eigentliche Ehrenrettung Hans Sachsens vor, sie
aimmt ihn gegen schulmeisterlichen Dünkel, der den Meistersänger
gelegentlich zu meistern sich vermaß; in Schutz. Daß diese Ehren-
rettung von Schwaben ausging, wollen wir uns mit Rücksicht auf
iüiterarische. Vorgänge des 18. Jahrhunderts merken -— Schwaben
3pielt da die gleiche Rolle — und uns auch daran erinnern. daß im